Şikayet Erdemsel Özelliği, Şikayet Nedir?, Şikayetin Felsefi Tanımı
Şikayet, bir konuda anlaşılan yanlışlığın konu ile ilgili olan alana bildirilmesi, düzeltilmesinin istenilmesi durumu ve bu haliyle oldukça faydalı olan ve konu ile ilgili olmayanların o konu hakkında bir çalışma içinde bulunmasına neden olan ve ilgili alana yardımlarının dokunulması gibi bir faydayı da sağlayan davranış biçimidir.
Herkes kendi görüş alanına göre bildiği ve gördüğü yanlışlıkları, bunların düzeltilmesi şeklinde bir bildirim ile ilgili alana bildirmek şeklinde bir pozitif uygulamayı kendisine görev edinerek hem yanlışlığın düzeltilmesini sağlarlar hem de yaşam halinin yapısına dair katkıda bulunurlar. Şikayetler oldukça fayda sağlayan ve herkesin kendi anladığı kadarı ile ettiği yardımlardır.
Bu bir mekanizmayı da olabilir, bir varlığı da olabilir... Yaşam halinin amacına ve sevgi bilgilerine uygun olmayan bütün durumların belirtilmesi ve şikayetler olarak bildirilmesi gerekmektedir ve bu yolla ancak o sorun en çabuk şekilde çözüme ulaştırılır. Şikayetler için gerçekten yanlış olduğu ispatlanmış durumların olması çok daha başarılı bir şikayetin oluşmasına neden olur ve bu şekilde olmasa bile, yanlış olduğu düşünülen konularda bu erdemsel özellik sayesinde şikayetler olarak bildirilir ve erdemsel özellik ilgili alanla iletişime geçerek şikayetin gerçek manasını yaşatır ve doğru bir şikayet konusu ise gereken düzenlemeler yapılır ve bu erdemsel özellik o şikayetin sorunları düzelene kadar gereken ilgiyi konudan çekmez ve yanlışlık düzeltildiği zaman varlığın zihinsel alanlarından şikayeti kapatır ve bu şekilde bir çalışma tarzı ile yaşam halindeki bütün sorunlarla ilgili herkesin sözünü dinleyen ve farklı bir çalışma anlayışı ile işlerini yapan bilgisi, erdemsel özelliği, sevginin içindeki yeri ile gereken şekilde çalışır.